APOLLO PARMAĞI:
Güneş Tanrısı Apollo, sanatkarlık, canlılık ve sağlıkla
oldukça yakından alakadardı. O, erkek güzelliğinin
sembolüdür. İyi şekillenmiş bir Apollo parmağıyla
beraber iyi gelişmiş ve özellikle üçgenli veya yıldızlı
bir Apollo Tepesi, egosu duygularını yöneten, yaşamın
şekilsel yönünden, ruhsal durumundan ve fiziksel
deneyimden çok sanat veya meslek kanalıyla anlatan
birini göstermektedir.
AŞINMIŞ ( ZAYIF ) ÇİZGİ:
Bir çizgi kötü şekilde kırıldığında aşınmış olarak ele
alınmaktadır. Bu, çoğu zaman için çizgi tarafından
yönetilen konulardaki düzensizliğin veya bozukluğun
göstergesidir.
AY:
Ay, duygusal hayat ve çocuklar, kadınlar, hane, düşünsel
güç, altıncı his, çeşitlilik, bilinçaltı ile yakından
alakalıdır. Bu el falında Ay Tepesi elin aşağı kısmına
uzanır, ün çizgisi buradan doğar. Ara sıra altıncı his
çizgisiyle beraberdir. Bazen akıl veya kalp çizgisi bu
tepenin içerisine doğru kıvrılır. Bundan dolayı yolculuk
çizgileri oradan çıkar. Eski ismi olan Ay’dan sonra luna
olarak da adlandırılır.
AYA:
Aya, başparmağı da kapsayan parmaklar ile bilek arasında
bulunan elin iç kısmıdır. Ayanın uzunluğu, parmakların
uzunluklarını belirleme konusunda bir ölçü olarak
kullanılır. Ayanın ana atardamarı, elin Venüs Tepesi'nin
altından geçer.
AYRILIKLAR:
Parmaklar arasında bulunan boşluk, parmakların birbirine
yapışıklıkları veya eğilimi gibi önemlidir. Boşluk,
yaşama giren dünyayı, deneğin ruhunu göstermektedir.
Parmakların arasında bulunan boşlukların araştırılması
pek çok açıdan parmakların kendileri kadar önemlidir.
B
HARFİ
BAŞPARMAK:
Başparmak, özellikle üst parçası irade gücüyle
alakalıdır, Güneş Tepesi altında uzandığından dolayı
Güneş tarafından yönetildiği düşünülmektedir,
bireyselliği simgeler. Oldukça uzun ve normal sertlikte
olan başparmak, katı bir kişilik ve sorumluluk sahibi
bir egonun en iyi göstergelerindendir.
BAŞPARMAĞIN DURUŞU:
Bu, başparmağın ayayla yaptığı açıdır; esnekliği ve
ayanın kenar kısmında yüksek yada alçak duruşu ile
alakalıdır. Doğru orantılı bir başparmak gibi iyi bir
duruş sergilemesi de zengin bir karakterin
göstergesidir.
BAŞPARMAK ZİNCİRİ:
Başparmağın orta ek olan yerinin karşı tarafında,
parmağın ayayla birleştiği yeri kaplayan zincirli çizgi
inat sahibi, irade gücü kuvvetli bir karakteri gösterir.
BİÇİM:
Elin şeklinin, kişiliğin birinci derecede değerli olan
ipuçlarından biri olduğu varsayılmaktadır. Tam olarak
yedi tür el biçimi vardır. Sivri uçlu biçimde,konik
biçimde, kare biçimde, kürek biçiminde (ıspatula),
karışık el biçimindedirler. Parmakların, tırnakların
şekli genel olarak elin şekline uyar. Başparmağın
şekliyse özellikle kişilikle alakalıdır.
BİLEK ÇİZGİLERİ:
Bunlar, ayanın dibinde bileği çevreleyen çizgilerdir.
Özellikle kesik değiller ise kişinin şanslı olduğu
varsayılmaktadır. Bilek çizgileri sayısının fazla olması
şansın çokluğunun göstergesidir. Bazen yaşamın
uzunluğunun ölçüsü olarak da kullanılırlar. Bir bilek
çizgisi tam olarak yirmi beş yıla eşittir. Üst bilek
çizgisi bir noktada ayanın ortasına doğru yükselirse bu
bir mirası veya kişinin sağlık konusunda kendi
kendisinin düşmanı olduğunun göstergesidir.
BİRLEŞME:
Birleşme çizgileri, evlilik veya sevgi çizgileri olarak
da isimlendirilir. Küçük parmağın altında ayanın dış
kısmında görünürler, Merkür Tepesi'nin üstüne doğru
çıkarlar.
BUDAKLI ELLER:
Budaklı ek yerlerine sahip olan eller, bir düşünürün,
filozofun elleri olarak ele alınır iken, düz ek
yerlerine sahip elli bir kişi ise daha duygusal,
sağduyusu az birisidir. Ve ek yerlerinin budaklığı her
parmakta ayrı biçimde ele alınmalıdır; nedeni ise düz,
budaklı ek yerleri aynı parmakta görünebilir.
BÜYÜKLÜK:
Elin büyük olması ayanın, başparmağın, parmak
parçalarının, tırnakların, el açıldığında başparmakla
işaret parmağı arasında kalan cömertlik açısının,
dörtgenin, üçgenin büyüklüğü kişiliği ve yaşamı
değerlendirmede mühimdir.
BÜYÜK ÜÇGEN:
Ayanın ortasında, Mars ovasında, akıl,mantık, yaşam, ve
ana hat olarak da sağlık çizgisi tarafından bir üçgen
oluşturulur. Bu üçgenin geniş olması şansın çok olduğunu
göstermektedir.İşte bu bölge şanslı üçgen olarak da
isimlendirilir. arasında bulunan boşluk,
parmakların birbirine yapışıklıkları veya eğilimi gibi
önemlidir. Boşluk, yaşama giren dünyayı, deneğin ruhunu
göstermektedir. Parmakların arasında bulunan boşlukların
araştırılması pek çok açıdan parmakların kendileri kadar
önemlidir.
C
HARFİ
CANLILIK
ÇİZGİSİ:
Yaşam çizgisine eşlik eden çizgilerdir; yaşam çizgisine
eşlik eden bu ikinci çizgi Mars çizgisi olarak da
isimlendirilir.
CÖMERTLİK:
Bu, başparmağın, ayanın iç kısmıyla işaret parmağından
ayrılması halinde oluşan cömertlik açısı tarafından
gösterilmektedir.Ve bu açının, genişliği, insanın
cömertliğini göstermektedir.
CÖMERTLİK AÇISI:
Bu, başparmak ile ayanın kenar kısmı, işaret parmağı
tarafından oluşturulan açıdır. Ve bu açının genişliği,
kişinin cömertliğini göstermektedir. Ve de dar bir
cömertlik açısı ise kişinin cimri olmasa da para
konusunda oldukça itinalı olduğunu göstermektedir.
Ç
HARFİ
ÇARPMA (
PERKÜSYON ):
Bu, ayanın dış kenar kısmına, bilek ile küçük parmağın
arasına karşılık gelmektedir. Ve bu bölgede elin çarpıcı
kenarını oluşturmaktadır.
ÇATAL:
Çatal, bir çizginin başlangıcında veya sonunda
görünebilmektedir; bu halde çizgi çoğunluk ile eşit
güçlülük veya zayıflıktaki iki parçaya ayrılmaktadır. Ve
çizgi, ikili bir çizgi şeklinde devam ederse çatal kötü
değildir; fakat çizgideki bir kırık gibi çatal da varsa
bu bize kişinin bunalımını göstermektedir.
ÇEKİÇ BAŞPARMAK:
Bu, adeta bir çekici andıran, geri yöne bükülebilen
kalın uca sahip kusursuz bir başparmaktır. Ve seyrek
olarak görülmektedir. Bu kişinin, yılmaz bir iradeye
sahip olmasına ve aşırı materyalist bir yapının sahibi
olduğuna işaretidir.
ÇEMBER:
Ayanın üstündeki bulunan bir çember bu çizginin üzerinde
ya da boşlukta serbest olarak görünebilmektedir. Ve
genel olarak da kapatılma ya da kısıtlanmanın bir
işaretidir.
ÇİZGİLER:
Çizgiler, elin ayasında bulunan kopyalardır. Ve yaşam,
mantık, kalp çizgileri ana olarak; ün, alın yazısı,
sağlık ikinci derecede çizgiler; sevgi çizgileri, Venüs
Kuşağı, seyahat çizgileri ise küçük çizgilerdir.
Çizgilerin özel işaretleri ise ; kareler, üçgenler,
haçlar, ızgaralar, çemberlerdir.
ÇUBUK:
Bu, genel olarak bir aya ovası ya da tepesindeki küçük,
yatay şekilde bir çizgi ya da bir parmak yastığıdır.
D
HARFİ
DAL:
Kendi yönünde devamlılık sürdüren bir çizgi başka bir
yöne filiz şeklinde kendini gönderir ise bu bir dal
olarak isimlendirilir. Ve mantık veya kalp çizgilerinde,
dalın olduğu bölgedeki zaman noktasında gidilen yeni bir
yönü göstermektedir.
DALGALIK:
Bir çizgi düz, net olmak yerine dalgalı ve oldukça
belirsiz bir yöne sahip olur ise çizginin gücü zayıflar.
DERİNLİK:
Çizgilerle birbirine bağlantılı olarak kullanılan bu
söz, belli bir çizginin etkisinin göstergesidir.
Derinlik bir çizgiye, çizginin yönetimindeki konulara
güç, önem verir.
DİKEY ÇİZGİLER:
Dikey olarak çıkan bu çizgilerin talih olduğuna, yatay
olarak çıkan çizgilerin ise yıkıcı olduğuna
inanılmaktadır.Ve alın yazısı ile ün çizgileri dikeydir.
DÖRTGEN:
Bu bölge Mars'ın yukarı ovasıdır, mantıkla kalp
çizgileri arasında uzanmaktadır. Ayanın dış kısmında ise
dörtgen Mars'ın dış tepesine doğru çıkar ve ayanın iç
kısmında ise Jüpiter tepesine doğru çıkar.
E
HARFİ
EĞİLİM:
Bu, parmakların birbirlerine doğru eğilimini anlatır.
Komşusuna doğru yönelen bir parmak, o parmağın kendisine
mahsus olan konularda öteki parmağa olan bağımlılığını
göstermektedir.
EĞİM:
Bazı parmakların el gevşek olduğunda birbirlerine doğru
yönelme ya da birbirlerine doğru eğilme meyillerini
anlatır. Ve herhangi bir parmağın diğer parmağa doğru
eğimi, eğilen parmağın yönettiği alanın, diğer parmağın
etki alanına, yörüngesine girdiğini göstermektedir.
EK YERLERİ:
Elin değerlendirilmesinde parmakların ek yerleri düzlük
yada budaklılıklarına göre incelenmelidir. Ve parmağın
ilk yeri eklem yeridir.
ELİN İÇ KISMI:
Aya, elin iç kısmıdır. Ayanın iç kısmı olarak
başparmağın yukarı bölgesi kastedilmektedir.Ve ayanın
dış kısmı başparmağın karşı bölgesidir, burası çarpma
diye isimlendirilir.
ENGEL ÇİZGİLERİ:
Bu çizgiler, elin dış kısmından çıkarak ayanın üzerinde,
Mars'ın dış tepesi boyunca yatay şekil olarak uzanırlar,
sağlık, ün ya da kader çizgisiyle kesişebilir veya
onları geçebilirler. Ve bu, saldırganlığı kontrol ile
alakalı bir tepe olduğundan dolayı çizgiler, engeller
vasıtasıyla kontrolü göstermektedirler. Ve geçtikleri
çizgiyle alakalı ilişkileri oldukça tehdit
etmektedirler.
ESNEKLİK:
Gerek el, gerek de parmaklar geri bükülme suretiyle
esneklikleri kontrol edilir. Ve sert bir el, başparmak
veya bir parmak katı, boyun eğmez birisini; aşırı esnek
bir el, parmaklar ise kolaylıkla kandırılabilen bir
karakteri gösterir.
ETKİ ÇİZGİLERİ:
Venüs Tepesi'nde, başparmağın dibinde doğan, yaşam
çizgisini geçen bu çizgiler deneğin yaşamını
etkileyebilen kişileri, olayları gösterirler. Ve bu
çizgilerin yönlendikleri, temel çizgileri geçtikleri
yerde oldukça önemli olaylar ortaya çıkar. Ve bu
çizgiler gerek olayın özelliği gerek de evlilik,
kazalar, ün başlangıcı, sorunlar ve benzeri gibi
olayların zamanlarını saptamak açısından incelenirler.
ETKİ IŞINLARI:
Venüs Tepesi'nden çıkan, Mars Ovası'na doğru yayılan,
temas ettikleri çizgileri etki altına alan etki
çizgileri için kullanılan başka bir addır. Ve bu
çizgilerin ışın olarak isimlendirilmelerinin sebebi, bu
bölümden bir yelpaze gibi kollar halinde çıkmalarıdır.
EVLİLİK ÇİZGİLERİ:
Birleşme veya sevgi çizgileri olarak da tanınan evlilik
çizgileri çarpmanın üzerinde, küçük parmağın altında,
elin dış kısmında uzanırlar. Ve derin, net çizgiler
evliliği; gölgeli çizgiler onaylanmayan yada evlilikle
sonuçlanamayan bir bağı göstermektedir. Ve bu çizgiler
dikey çizgiler ile kesişirlerse dikey çizgiler çocukları
belirtir. Şayet bir çizgi evlilik çizgisini kesip geçer
ise bu, ilişkide bir kopmayı göstermektedir.
F
HARFİ
FİLOZOFUN ELİ:
Budaklı bir el olan filozofun eli, çoğunlukla iridir,
gittikçe de sivrilir. Ve genellikle Venüs Tepesi'nin
altında, başparmağın dibinde budaklı geniş bir çıkıntı
vardır. Ve bu elin genel olarak temel el türlerinin
altıncısı olduğu düşünülmektedir.
G
HARFİ
GENİŞLİK:
Elin, parmak uçlarının, tırnaklarının genişliği elin
kişiliğini değerlendirir iken göz önünde tutulur. Ve
genişlik, özellikle Venüs Tepesi'nde mantık, yaşam,
sağlık çizgileri tarafından oluşturulan şans
üçgeninin,şans açısının, cömertlik açısının yayılışında
oldukça önemlidir.
GÜNEŞ:
Yüzük parmağı, yüzük parmağının altındaki tepe, bu
tepeye doğru çıkan ün çizgisi başlangıcında güneşe
yönlendirilmişti. Uranüs gezegeni hakkında ise edinilen
bilgilerden sonra, bu gruplaşmanın denetimini dahi
gezegen Uranüs'ê vermek çok daha uygun görüldü. Ve bu,
özellikle ün çizgisi şansla alakalı olduğu, şans çizgisi
olarak isimlendirildiğinden beri böyledir.
GÜNEŞ ÇİZGİSİ:
Ün çizgisi olan bu çizgi, Güneş çizgisi, Apollo çizgisi,
Uranüs çizgisi,Şöhret çizgisi olarak da isimlendirilir.
H
HARFİ
HAÇ:
İki kesişen çizginin oluşturduğu haç, ayanın herhangi
bir bölümünde görünebilmektedir. Ve büyük çizgilerle
ikinci derecede, küçük çizgilerin kesişimleriyle de
oluşabilirler. Ve de belli bir çizgi tarafından
oluşturulan haç, o çizginin olaylarıyla alakalıdır;
mücadele haçı yada mistik haç gibi tek başına durması
ise alakalı olduğu aya bölgesindeki bir mücadele
manasına gelmektedir. İki çizgiden dikey olanı
yapıcıdır; eğer dikey çizgi güçlü ise bu, mücadelenin
kazanılacağını göstermektedir; yatay olan yıkıcı
çizgidir ve güçlü ise bu, mücadelenin kaybedebileceğini
gösterebilmektedir. Ve ayada iki büyük haç belirir.
Bunlar, bir savaşçıyı gösteren, mantık ve yaşam
çizgileri arasında, üçgen açıda bulunan mücadele haçı
ile ruhsal başarılar bakımından büyük mücadeleler eden
birisini gösteren, mantık ile kalp çizgileri arasındaki
dörtgende görünen mistik bir haçtır. İkisi de Mars
Ovası'nda görünmektedir. Mücadele haçı, ego ve duygular
arasındaki mücadeleyi; üstteki mistik haç ise ruhsal ve
fiziksel güçler arasında olan mücadeleyi göstermektedir.
HAYAT(YAŞAM) ÇİZGİSİ:
Üç ana çizgiden birisi olan yaşam çizgisi, yaşam
uzunluğu ile olduğu kadar yaşam gücü ve canlılık ile de
alakalıdır. Ve ayanın iç kısmında başlar, dibe doğru
döner hatta bazen de başparmak çevresinde
kıvrılmaktadır.
I
HARFİ
IZGARA:
Yatay ve de dikey çizgilerin kesişmesiyle oluşmaktadır,
ayanın üzerinde herhangi bir yerde görünebilir.Ve çözüme
açık sorunlar manasına gelmektedir.
İ
HARFİ
İKİLİ ÇİZGİ:
Ayanın üzerindeki herhangi bir çizgi belli bir bölümünde
yada tüm uzunluğu boyunca ikilenmiş olabilirler. Ve
ikili bir çizgi, eşlik ettiği çizgiyi korur, ona güç
verir. Ara sıra ise bu çizginin kendi adı vardır; yaşam
çizgisinin kardeş çizgisi Mars çizgisi. Sağlık
çizgisinin kardeş çizgisi kafa çizgisi olarak
isimlendirilir.Ve ikinci bir çizginin her an için
değerli olduğu düşünülmektedir.
İKİNCİ DERECEDE ÇİZGİLER:
Bunlar ayada görünmeyebilirler de, fakat görünmeleri
mühimdir. Ana çizgiler, yaşam, mantık ve kalp
çizgileridir. İkinci derece çizgiler kader, ün, talih
çizgileridir. Küçük çizgiler altıncı his çizgisi, aile
çizgileri, etki çizgileri, mani çizgileri, evlilik
çizgileri ile Süleyman'ın yüzüğü, Satürn Halkası, Venüs
Kuşağı, çeşitli ızgaralar, seriler, haçlar ve de ayanın
ağını oluşturan çeşitli işaretlerdir.
İLKEL EL:
Ana el türlerinden biri olan ilkel el, ilkel yada
zihinsel özürlü bir kişiye aittir. Böylelikle çok daha
önceden bu eli tanıma, okumaktan kaçınma şansınız
vardır. Parmaklar ve başparmak kısa ve az gelişmiştir;
ayanın üstünde çok az bir çizgi vardır. Mantık ve kalp
çizgileri genel olarak birleşmiştir.Ve aya ve parmaklar
kalın ve biçimsizdir. Medeni yaşamdaki bazı kaba
insanlar bu çeşit ellere sahiptirler.
İŞ ÇİZGİSİ:
Bu çizgi, sağlık yada karaciğer çizgisi olarak da
isimlendirilir. Ve sağlam bir iş anlayışı sağlam bir
yapıya eşit olabilir. Ve para yapıcı adamlar, çoğunlukla
güçlü bir iş yada sağlık çizgisine sahiptirler.
İŞARETLER:
Bunlar, ayanın değişik yerlerinde görünen küçük
işaretlerdir. Kare, üçgen, yıldız, dikey çizgiler
serisi, talih sembolleri; haç, çember, ada, yatay
çizgiler serisi, zincir, püskül yada çatal, ızgara
talihsizlik işaretleridir. Ve bir çizginin kendisinde
adalar, zincirler, çatallar, saçaklar, püsküller,
talihsizlik olduğu düşünülen üst üste gelmiş kırıklar da
bulunabilir. Bazı özel işaretler mücadele haçı ile
mistik haç ve sihirli M 'dir.
J
HARFİ
JÜPİTER
PARMAĞI:
Jüpiter, tanrıların kralı, hukuk, felsefenin efendisi
olarak da bilinir ,astrolojide Jüpiter gezegeni kişinin
yaşamdaki mevkii durumuyla yakından alakalıdır. Ve
Jüpiter Yay burcunu yönetir. Ve el falında, işaret
parmağı Jüpiter parmağıdır, bu parmak ile dibindeki tepe
de mevkii, genel sağlığı, iyimserliği göstermektedir.
Kalp çizgisi çoğunlukla bu parmağın altından çıkar. Ve
Yay Burcu'nu oku gibi bu parmak da işaret edicidir.
K
HARFİ
KAÇIŞ ÇİZGİSİ:
Kaçış çizgisi, ayanın altını, Venüs Tepesi'nden Ay'ın
tepesine doğru geçer,yaşam çizgisi uzun ise onu da
geçebilir. Sorunlarından kaçarak hayal alemine sığınan
yada kendi gerçek kişiliği ile yüzleşmekten kaçınan bir
karakteri göstermektedir. Yaşam çizgisini geçmesi,
intihar yoluyla kaçış; ün çizgisine dokunması ise,
sanatsal yaratıcılık yolu ile kaçış manasına gelebilir.
KADER ÇİZGİSİ:
Kader çizgisi, Satürn çizgisi olarak da isimlendirilir.
Ayanın dibinde, ortada başlar, orta parmağa doğru çıkar.
Bütün ellerde kader çizgisi bulunmayabilir ancak var ise
güçlü, belirgin ve de dalgalı, kırık olabilir. Ve bu
çizgi, yaşamın sizi nasıl yönlendirdiğini
göstermektedir. Ve gizemcilerin karma olarak
isimlendirdikleri, geçmiş yaşamlardan getirdiğimiz
vazifelerimizle bağlantılıdır. Ve İyi şans kadar kötü
şansı da getirebilmektedir; fakat kendi şansını kendisi
yaratan bir kişiden çok, kendi kontrolü dışındaki
olaylar tarafından yönetilen bir kişiyi göstermektedir.
KAFA ÇİZGİSİ ( CEPHALİC LİNE ):
Bu, sağlık çizgisi ikilendiği zaman görülen iki çizgiden
dıştaki yada ikincisi için kullanılan bir terimdir.
Sefal kafatası manasına gelir, bu çizgi, ticareti;
dürtüsü ve canlılığı için bir çıkış yolu olarak
kullanan, aynı anda büyük çapta harcamalarda bulunan bir
iş adamını göstermektedir. Ve bu çizgi Via Lascivia
şehvet yolu olarak da isimlendirilir. Ve öyleyse, başka
göstergelerle birlikte bu çizginin sahibi para, cinsel
enerji savurganı olabilir. Bu, elin, parmakların,
tepelerin, ayanın ortasını da içersine alan aya
bölgelerinin, özellikle de başparmağın ucunun
özellikleri açısından bir ölçü oluşturmaktadır. Kalınlık
yada sertlik, tepelerde güçlülüğü; başparmağın ucu da
güçlü iradeyi; ayanın merkezinde kalabalık,
saldırganlığı; parmaklarda, elin kendisinde ağır elli
bir yapıyı, hantallığı göstermektedir.
KALP ÇİZGİSİ:
Kalp çizgisi, ayanın üstündeki iki temel yatay çizgiden
üstte olanına denir. Duyguların özellikleri olduğu kadar
aşk dünyasını, kişinin duygusal gücünü de
göstermektedir. İşaret parmağı yada orta parmak, işaret
parmağı arasındaki bölgede bazen de orta parmağın
altında başlar. Ve bazen de bu parmakların arasındaki
bölgeye çıkar. Eli boydan boya düz yada kıvrık olarak
geçer; bazen ayanın dış kısmına taşar. Bazen aşağı yada
yukarı doğru dalar.Ve de bazen bu çizgi kayıptır; o an
mantık ve kalp çizgileri birleşik olarak kabul
edilmektedir. İşte bu durumda gerek zekanın gerek de
duygusal yapının işaretleri aynı çizgiden okunmalıdır.
KARACİĞER ÇİZGİSİ:
Merkür çizgisi olarak da isimlendirilen karaciğer
çizgisi, sağlık çizgisinin diğer ismidir. Ve önceleri,
karaciğer sağlık merkezi olarak düşünüldüğü içinde
sağlık çizgisi bu adla da anılır olmuştu. Ve bu çizgi
sağlık, iş ve para yapma konusundaki başarılarla
alakalıdır.
KARDEŞ ÇİZGİ:
Genel olarak belirsiz olan ayanın üzerindeki büyük veya
küçük bir çizgiyi ikileyen bir çizgidir. Genellikle o
çizginin etkisini pekiştirir, güçlendirir, çizginin ait
olduğu bölgede koruyuculuk görevini üstlenir. Yaşam
çizgisinin kardeş çizgisi Mars çizgisi; sağlık
çizgisinin kardeş çizgisi kafa çizgisi olarak
isimlendirilir.
KARE:
Boşlukta serbest olarak duran şekillerden birisi olan
kare, ayanın herhangi bir yerinde yada bir çizginin
üzerinde görünebilir. Ve karenin, koruyucu, genel olarak
da talih işareti olduğu düşünülmektedir.
KARE EL:
Ana el şekillerinden biridir. Ve aya şekilsel olarak
karedir; parmaklar kısa veya uzun olabilir fakat her
durumda kare tırnaklara, küt, kare uçlara sahiptirler.
Kare el, yetenekli, yapıcı, üretken bir insanın elidir.
KARIŞIK EL:
Ana el şekillerinin sonuncusu olan karışık el, diğer
dört elin değişik unsurlarından oluşur, herhangi bir
tipe benzetilemez. Ve kendine has bir tür olarak değişik
bir görünüşe sahiptir. Ve bu eli doğru olarak
yorumlayabilmek için her parmak ayrı olarak, el bir
bütün olarak incelenmelidir. Ve elinden her iş gelen bir
kişinin elidir. Öğretmenler, gazeteciler araştırmacılar,
bu ele sahiptirler.
KIRIK ( KESİK ):
Bir çizgi tam olarak kesiliyor yada kesildikten sonra
üst üste binmeden yada binerek devam ediyor ise bu bir
kırık olarak ele alınır, bu çizginin yönettiği yaşam
bölgesindeki bir bunalımı göstermektedir. Ve bir
çizgideki pek çok kırık, çizgiyi alakadar eden
konulardaki şanssız halin göstergesidir. Mesela; Venüs
Kuşağı'ndaki pek çok kırık, pek çok aşk ilişkisini veya
cinselliğin sapkın bir şeklini göstermektedir.
KONİK EL:
Beş ana el çeşidinden biri olan konik el, en az sıklıkta
görülenlerdendir. Ve el, parmaklara doğru git gide
incelir, parmaklar da aynı biçimde git gide incelirler.
KÜREK BİÇİMLİ EL:
Beş ana el biçiminden biri olan bu el uçta dipten daha
geniş şekildedir.Bu geniş ve de çoğunlukla kalın olan
kullanışlı parmak uçlarına sahiptir. Ve kürek şekilli el
genel olarak uçta genişleyen tırnaklara sahiptir. Ve
karışık elde genel olarak orta parmak kürek yada
ıspatula şeklindedir.
|